آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار راه‌اندازی «دادگاه صلح» در خراسان رضوی پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همسان‌سازی حقوق، معطل تأمین بودجه | بازنشستگان همچنان منتظر اجرایی‌شدن همسان‌سازی حقوق هستند

  • کد خبر: ۲۳۲۶۵۶
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
  • ۴
همسان‌سازی حقوق، معطل تأمین بودجه | بازنشستگان همچنان منتظر اجرایی‌شدن همسان‌سازی حقوق هستند
بازنشستگان همچنان منتظر اجرایی‌شدن همسان‌سازی حقوق هستند.

سرورهادیان | شهرآرانیوز؛ یازده روز دیگر که بگذرد، یک فصل از سال۱۴۰۳ به پایان می‌رسد و بازنشستگان نگاهشان تنها به خبر‌هایی بلاتکلیف از زمان اجرای همسان‌سازی حقوق است. متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تکلیف برنامه هفتم توسعه است که باید از ابتدای امسال اجرایی می‌شد، اما با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از سال، نه برنامه هفتم به مرحله اجرایی رسیده و نه تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روشن شده است.

تأمین منابع مالی

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفته است: حقوق برخی از بازنشستگان توسط صندوق‌های دولتی و برخی دیگر توسط صندوق‌های غیردولتی پرداخت می‌شود. در قانون برنامه توسعه هفتم برای بخش‌های دولتی بودجه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا به صورت مداوم و بدون خلل حقوق پرداخت شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰درصد و در دو سال بعد هم ۶۰درصد اجرایی شود که منابع آن در قانون بودجه امسال دیده شده است. 

به گفته او در بودجه امسال یک‌درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه کردیم تا از این محل ۵۰هزار میلیارد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند. بازنشستگان کارگری در واکنش به اجرانشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تأکید دارند: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی عموما زیر خط فقر است و این بازنشستگان بیش از سایر گروه‌ها به ترمیم حقوق و اجرای همسان‌سازی نیاز دارند. انتظار داریم تأمین اجتماعی و دولت در این زمینه پاسخگو باشند و اعلام کنند که چه زمانی و براساس چه فرمولی قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری کشور اجرایی شود.

اجرای همسان‌سازی حقوق

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی درباره زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بستگی به تأمین منابع دارد، منابع محدود است و دولت بالاترین بدهی را به سازمان دارد. این در حالی است که حدود ۷۰۰هزار میلیارد تومان دولت به سازمان بدهکاری دارد و از طرفی بزرگ‌ترین کارفرما در کشور دولت است. 

علی اصغر رضایی ادامه داد: دولت حق بیمه‌ها را به‌موقع نمی‌پردازد و بار بیمه گروه‌های حمایتی را به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل می‌کند. این مسئله سبب مشکل تأمین منابع برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شده است. رضایی ادامه داد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی و کانون عالی و کانون‌های بازنشستگی کل کشور پیگیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند و حتی در جداول پیش‌بینی‌های لازم دیده شده است و منتظریم که دولت بدهی خود را به تأمین اجتماعی بپردازد. 

ضمن آنکه در اصلاحیه‌ای که مورد نظر شورای نگهبان بود، تبصره۲ ماده۲۹ برداشته شد که با پیگیری‌هایی که از طریق کانون عالی بازنشستگان کشور و نمایندگان مجلس انجام شد، دوباره مورد تأیید قرار گرفت که براساس آن ۱۳۰هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان از دولت پرداخت می‌شود تا سازمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد. وی تأکید کرد: جداول و پیش‌بینی اینکه چگونه متناسب‌سازی انجام شود، همه طراحی شده است و منتظر پرداخت بدهی دولت به سازمان هستیم.

متناسب‌سازی برای سایر سطوح

وی با اشاره به اینکه اصل متناسب‌سازی بیشتر از نظر قانون مربوط به سایر سطوح است، اظهار کرد: این متناسب‌سازی از نظر قانون برای سایر سطوح است و نه حداقل دستمزدها، اما برای حداقل دستمزد‌ها نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که برای آنها هم تغییراتی اعمال شود. 

علی‌اصغر رضایی یادآور شد: براساس جدول تهیه‌شده برای همسان‌سازی، براساس تاریخی که یک فرد بازنشسته شده هر چقدر که هر سال نرخ تورم بوده و سازمان یا دولت نتوانسته‌اند برابر نرخ تورم به حقوق اضافه کنند، عدد تفاوت به همه سال‌ها اضافه می‌شود. اگرچه این در قانون پیش‌بینی نشده، اما در جداولی که تهیه شده است، این برنامه طراحی شده که برای حداقل‌ها عددی نیز در نظر گرفته شود. 

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی تأکید کرد: مطابق مصوبه برنامه هفتم توسعه، امسال ۴۰درصد و در دو سال بعد درمجموع ۶۰درصد دستمزد بازنشستگان با دستمزد دریافتی شاغلان هم‌تراز خود، متناسب‌سازی خواهد شد و درنهایت به ۹۰درصد حقوق دریافتی شاغلان هم‌تراز خواهد رسید. وی تأکید کرد: باید هر چه زودتر افزایش مستمری بازنشستگان از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود، در شرایط تورمی فعلی که بازنشستگان با مشکلات و مصائب معیشتی بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند، نباید افزایش مستمری‌ها به ماه‌های بعدی موکول شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
مگر مستمریها اضافه نشده است ؟ ! این خبرها یا مربوط به فروردین است یا آقای رضایی هنوز در فروردین به سر می برند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
باسلام و احترام جناب مسئولان ودست اندرکاران کشور واقعا تأسف باید کرد برای یکبار هم که شده بفکر این قشر ضعیف که بمدت ۳۰سال کار از حقوقشون کسر شده برای بازنشستگی این حق الناس است که متاسفانه بدست شما ها افتاده کاش مذهبتان اسلام نبود کسی توقع نداشت در صورتیکه اعتماد اونها بیشتر از مسوولان کشور ما هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
جناب اقای داود منظور تمام بازنشستگان تامین اجتماعی که همه انها سن بالای دارن عا جزنه خواهش و تمنا میکنند که منابع برای سازمان در نظر بگیرید که اوضاع مالی. بازنشستگان واقعا زیر خط فقر زندگی می کنند خیلی خیلی از شما وهمکارانت ممنون می شویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
1
چرا مجلس دولت شورای نگهبان و مجمع تشخیص نظام در خصوص همسان سازی ومتناسب سازی حق و حقوق بازنشستگان لشکری وکشوری کوتاهی وسهل انگاری کردند و به موقع برنامه توسعه هفتم ابلاغ و اصلاحیه صادر نکردند آیا فکر می کنند بازنشستگان شما ها را در این قصور می بخشند ۳ ماه از سال جاری ۱۴۰۳ گذشته هست اما هنوز همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری کشوری و برنامه توسعه هفتم بلا تکلیف است ......
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->